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Publications
2024
- Kumpei Ogawa, Kazuyuki Fujita, Shuichi Sakamoto, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, Exploring Visual-Auditory Redirected Walking using Auditory Cues in Reality, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, Volume 30, Issue 8, pp. 5782-5794, August 2024, 10.1109/TVCG.2023.3309267
- Xiaoyue Wang, Miao Cheng, Ken Fujiwara, Yoshifumi Kitamura, Satoshi Shioiri, Chiahuei Tseng, What Makes a Movement Human-Like?, Japanese Psychological Research, August 2024, https://doi.org/10.1111/jpr.12542
- Gomi Ryota, Ryo Suzuki, Kazuki Takashima, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, InflatableBots: Inflatable Shape-Changing Mobile Robots for Large-Scale Encountered-Type Haptics in VR, Proceedings of the 2024 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '24), Article No. 423, pp. 1-14, May 2024, [link]
- Taichi Murakami, Kazuyuki Fujita, Kotaro Hara, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, SwapVid: Integrating Video Viewing and Document Exploration with Direct Manipulation, Proceedings of the 2024 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '24), Article No. 1035, pp. 1-13, May 2024, [link]
- Jiawei Huang, Akito Iizuka, Hajime Tanaka, Taku Komura, Yoshifumi Kitamura, Online Neural Path Guiding with Normalized Anisotropic Spherical Gaussians, ACM Transactions on Graphics, 43, 3, April 2024, https://doi.org/10.1145/3649310
- Peter Andrews, Oda Elise Nordberg, Stephanie Zubicueta Portales, Njål Borch, Frode Guribye, Kazuyuki Fujita, Morten Fjeld, AiCommentator: A Multimodal Conversational Agent for Embedded Visualization in Football Viewing, Proceedings of the 29th International Conference on Intelligent User Interfaces (IUI '24), pp. 14-34, March 2024, [link]
- Yukai Hoshikawa, Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Morten Fjeld, Yoshifumi Kitamura, RedirectedDoors+: Door-Opening Redirection with Dynamic Haptics in Room-Scale VR, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, Vol. 30, Issue: 5, pp. 2276-2286, March 2024, [link]
- 村上 大知, 藤田 和之, 原 航太郎, 高嶋 和毅, 北村 喜文, SwapVid: 資料動画の視聴支援のための 動画・資料ビューアの統合型インタフェース, インタラクション2024論文集, pp. 373-376, 2024年3月
- 上出 千隼, 高嶋 和毅, 藤田 和之, 北村 喜文, VR空間の地面の高低を提示可能な伸縮杖型デバイス, インタラクション2024論文集, pp. 1137-1139, 2024年3月
2023
- 井上 理哲人, 高嶋 和毅, 藤田 和之, 北村 喜文, BirdViewAR:拡張三人称視点による周囲状況理解支援ドローン遠隔操縦インタフェース, WISS 2023: 第31回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ, 2023年11月, [link]
- Gomi Ryota, Kazuki Takashima, Yuki Onishi, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, UbiSurface: A Robotic Touch Surface for Supporting Mid-air Planar Interactions in Room-Scale VR, Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, Volume 7, Issue ISS, Article 443, pp.376-397, November 2023, https://doi.org/10.1145/3626479
- 小川 郡平, 藤田 和之, 高嶋 和毅, 北村 喜文, ハンドリダイレクションを用いた広範囲のキャンバスへのVRドローイング体験, WISS 2023: 第31回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ, 2023年11月, [link]
- 北村 喜文, バーチャルリアリティを支えるモーションキャプチャ技術, 電気学会誌, 143 巻, 11 号, pp.718-721, 2023年11月, 10.1541/ieejjournal.143.718
- Kento Nishimura, Kodai Ito, Ken Fujiwara, Kazuyuki Fujita, Yuichi Itoh, Detection of Nodding of Interlocutors using a Chair-shaped Device and Investigating Relationship between a Divergent Thinking Task and Amount of Nodding, Quality and User Experience, Vol. 8, Article no. 10, pp.12 pages, October 2023, 10.1007/s41233-023-00063-6
- Kinfung Chu, Jiawei Huang, Hidemasa Takana, Yoshifumi Kitamura, Real-Time Reconstruction of Fluid Flow under Unknown Disturbance, ACM Transactions on Graphics, 43, 1, October 2023, 10.1145/3624011
- 王 宇卉, 池田 徹志, 阿部 真成斗, 板倉 晃平, 大岡 凌, 滕 宇軒, ハラショーな鷹匠, 第 28 回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集, 2023年9月, [link]
- Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Yuichi Itoh, Yoshifumi Kitamura, Human-Workspace Interaction: prior research efforts and future challenges for supporting knowledge workers, Quality and User Experience, Volume 8, Article No. 7, August 2023, 10.1007/s41233-023-00060-9
- 松井 遼太朗, 井上 理哲人, 塚原 直樹, 永田 健, 高嶋 和毅, 末田 航, 北村 喜文, 羽根と鳴き声スピーカーを搭載したドローンによるカラスの行動誘発, 動物の行動と管理学会誌, Vol. 59 No. 3, pp.126, 2023年8月
- 北村 喜文, 磁気式3次元モーションセンサシステムとその利用, バイオメカニズム学会誌, 47, 2, 94-98, 2023年5月
- Maakito Inoue, Kazuki Takashima, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, BirdViewAR: Surroundings-aware Remote Drone Piloting Using an Augmented Third-person Perspective, Proceedings of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '23), 31, pp.1-19, April 2023, 10.1145/3544548.3580681
- 田中 雄大, 藤田 和之, 高嶋 和毅, 北村 喜文, デスクワーク中の頭部姿勢に応じた空間音響フィードバック提示手法, インタラクション2023論文集, pp.820-824, 2023年3月
- 橘 優希, 藤田 和之, 高嶋 和毅, 北村 喜文, スマートフォンのみによる視線トラッキング技術を用いた展示案内アプリケーション, インタラクション2023論文集, pp.981-986, 2023年3月
- 上堀 まい, 伊藤 弘大, 藤田 和之, 伊藤 雄一, 口腔内への温度提示と食品の温度が食体験と味覚に与える影響, 日本感性工学会論文誌, Vol 22, No. 2, pp. 113-120, 2023年3月, 10.5057/jjske.TJSKE-D-22-00070
- Jin Liu, Miao Cheng, Shoi Higashiyama, Yoshifumi Kitamura, Chiahuei Tseng, Contextual Effects on Embodied Emotion: Assimilation and Contrast Effects, 日本視覚学会2023, January 2023
- 北村 喜文, 藤原 健, 幸村 琢, 人の身体動作からの感情推定とキャラクタの感情豊かな動作生成 — 人間性豊かな遠隔コミュニケーションの実現に向けて, センサイト, 2023年1月, http://sensait.jp/23184/
- 藤原 健, Cheng Miao, Tseng Chiahuei, 北村 喜文, 身体動作から感情を読み取る -動作ユニットAIの構築に向けて- Reading Emotions from Bodily Movements : The Development of the Motion Unit AI, 情報処理, 64(2), e25-e31, 2023年1月, 10.20729/00223441
2022
- Kumpei Ogawa, Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, Demonstration of PseudoJumpOn: Repetitive Step-up Jump in Virtual Reality, SIGGRAPH Asia 2022 XR, Article 5, pp.1-2, December 2022, 10.1145/3550472.3558412
- Yukai Hoshikawa, Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Morten Fjeld, Yoshifumi Kitamura, Demonstration of RedirectedDoors: Manipulating User’s Orientation while Opening Doors in Virtual Reality, SIGGRAPH Asia 2022 XR, Article 6, pp.1-2, December 2022, 10.1145/3550472.3558405
- Chiahuei Tseng, Li Jingling, Miao Cheng, Social affiliation is sufficient to provoke the partner-advantage, Scientific Reports, 12(1), pp.1-11, December 2022, 10.1038/s41598-022-25052-1
- 土田 太一, 藤田 和之, 池松 香, Sayan Sarcar, 高嶋 和毅, 北村 喜文, TetraForce: スマートフォンの表裏両面に対する垂直・剪断方向の力を入力可能な磁気式インタフェース, 第30回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ (WISS '22) 論文集, 2022年12月
- Yoshifumi Kitamura, A chronology of SIGCHI conferences: 1983 to 2022, Interactions, , Volume 29, Issue 6, 34-41, November 2022, https://doi.org/10.1145/3568732
- Takahiro Nagai, Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, HandyGaze: A Gaze Tracking Technique for Room-Scale Environments using a Single Smartphone, Proc. of the ACM on Human-Computer Interaction, Vol. 6, Issue ISS, Article No. 562, pp. 143-160, November 2022, 10.1145/3567715
- Taichi Tsuchida, Kazuyuki Fujita, Kaori Ikematsu, Sayan Sarcar, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, TetraForce: A Magnetic-Based Interface Enabling Pressure Force and Shear Force Input Applied to Front and Back of a Smartphone, Proc. of the ACM on Human-Computer Interaction, Vol. 6, Issue ISS, Article No. 564, pp. 185-206, November 2022, 10.1145/3567717
- Gomi Ryota, Kazuki Takashima, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, A Triangular Actuating Device Stand that Dynamically Adjusts Mobile Screen’s Position, The Adjunct Publication of the 35th Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology, 63, pp.1-4, October 2022, 10.1145/3526114.3558637
- Keito Uwaseki, Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, ConfusionLens: Dynamic and Interactive Visualization for Performance Analysis of Multiclass Image Classifiers, The Adjunct Publication of the 35th Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology, 60, pp.1-3, October 2022, 10.1145/3526114.3558631
- Tatsuya Maeda, Keita Kuwayama, Kodai Ito, Kazuyuki Fujita, Yuichi Itoh, FullPull : A Stretchable UI to Input Pulling Strength on Touch Surfaces, The Adjunct Publication of the 35th Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology, Article No. 52, pp. 1-3, October 2022, 10.1145/3526114.3558775
- Yuhei Osaka, Jiawei Huang, Yoshifumi Kitamura, Learning to Track Monofrequency Multiaxis 3-D Passive Magnetic Markers, IEEE Sensors Journal, 22, 19, pp.18878 - 18889, October 2022, 10.1109/JSEN.2022.3199154
- Yuki Onishi, Kazuki Takashima, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, WaddleWalls: Room-scale Interactive Partitioning System using a Swarm of Robotic Partitions, Proceedings of the 35th Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology, Article 29, pp.1-15, October 2022, https://doi.org/10.1145/3526113.3545615
- 大岡 凌, 板倉 晃平, 米澤 晴, 田中 雄大, 木村 聡杞, 松井 遼太朗, 手んぷら, 第 27 回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集, 2022年9月, [link]
- Miao Cheng, Shoi Higashiyama, Ken Fujiwara, Chiahuei Tseng, Yoshifumi Kitamura, E-Motion: a database of bodily expression of basic and social emotions, European Conference on Visual Perception 2022, August 2022
- Mannone Maria, Takashi Yoshino, Pascal Chiu, Yoshifumi Kitamura, Hypercube + Rubik's Cube + Music = HyperCubeHarmonic, Mathematics and Computation in Music, Lecture Notes in Computer Science, 13267, pp.240-252, June 2022, 10.1007/978-3-031-07015-0_20
- Jiawei Huang, Ryo Sugawara, Kinfung Chu, Taku Komura, Yoshifumi Kitamura, Reconstruction of Dexterous 3D Motion Data From a Flexible Magnetic Sensor With Deep Learning and Structure-Aware Filtering, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, Vol. 28, No. 6, pp. 2400-2414, June 2022, 10.1109/TVCG.2020.3031632
- Kumpei Ogawa, Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, PseudoJumpOn: Jumping onto Steps in Virtual Reality, Proceedings of the 2022 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR), pp. 635-643, March 2022, 10.1109/VR51125.2022.00084
- Yukai Hoshikawa, Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Morten Fjeld, Yoshifumi Kitamura, RedirectedDoors: Redirection While Opening Doors in Virtual Reality, Proceedings of the 2022 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR), pp. 464–473, March 2022, 10.1109/VR51125.2022.00066
- 三津谷 海度, 伊藤 弘大, 藤田 和之, 岸 楓馬, 福島 力也, 伊藤 雄一, SenseDesk:重心重量によりユーザの状態推定が可能なデスクの開発, インタラクション2022論文集, pp. 687-689, 2022年3月
- 中川 久倫, 伊藤 弘大, 藤田 和之, 岸 楓馬, 福島 力也, 伊藤 雄一, エクスカキバー:ビジュアル・サウンドエフェクトを用いた筆記支援, インタラクション2022論文集, pp. 641-644, 2022年3月
- 井熊 勇介, 伊藤 弘大, 藤田 和之, 角谷 星哉, 名富 太陽, 物永 斉, 伊藤 雄一, 床型デバイスを用いた歩容取得による人物の推定, インタラクション2022論文集, pp. 684-686, 2022年3月
- Ken Fujiwara, Miao Cheng, Shoi Higashiyama, Chiahuei Tseng, Yoshifumi Kitamura, Toward the development of Motion Unit: A data-driven study using motion capture, Annual Convention of Society for Personality and Social Psychology 2022, February 2022
2021
- Tatsuki Takano, Kazuki Takashima, Kazuyuki Fujita, Hong Guang, Kaori Ikematsu, Yoshifumi Kitamura, A Compact and Low-cost VR Tooth Drill Training System using Mobile HMD and Stylus Smartphone, Proceedings of the 27th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology, 46, pp.1-3, December 2021, 10.1145/3489849.3489933
- Taiyo Natomi, Yasuji Kitabatake, Kazuyuki Fujita, Takao Onoye, Yuichi Itoh, An Infant-Like Device that Reproduces Hugging Sensation with Multi-Channel Haptic Feedback, Proceedings of the 27th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology, Article No. 55, pp.3 pages, December 2021, 10.1145/3489849.3489927
- Pascal Chiu, Jiawei Huang, Yoshifumi Kitamura, Enabling Robot-assisted Motion Capture with Human Scale Tracking Optimization, Proceedings of the 27th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology, pp.32:1-32:6, December 2021, https://doi.org/10.1145/3489849.3489881
- 鈴永 紗也, 藤田 和之, 白井 僚, 伊藤 雄一, 対象に巻きつけ可能なストライプ状フレキシブルディスプレイ, 日本バーチャルリアリティ学会論文誌, Vol. 26, No. 4, pp. 230-240, 2021年12月, [link]
- 高嶋 和毅, ModularHMD:周辺環境への気づきやインタラクションが可能なモバイルHMD, 日本バーチャルリアリティ学会誌, 28, 3, pp.13-16, 2021年11月, https://doi.org/10.18974/jvrsj.26.3_13
- 上田 将理, 藤田 和之, 伊藤 雄一, PlanT:植物の成長制御を用いた積算情報可視化ディスプレイ, ヒューマンインタフェース学会論文誌, Vol. 23, No. 4, pp. 407-418, 2021年11月, [link]
- Yoshiki Kudo, Anthony Tang, Kazuyuki Fujita, Isamu Endo, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, Towards Balancing VR Immersion and Bystander Awareness, Proc. ACM Hum.-Comput. Interact. 5, ISS, Article 484, pp.22pages, November 2021, 10.1145/3486950
- 高嶋 和毅, 5分で分かる!? 有名論文ナナメ読み:Simeone, A. : Substitutional Reality : Using the Physical Environment to Design Virtual Reality Experiences, 情報処理, 62, 11, pp.628-630, 2021年10月, doi/10.20729/00213222
- Isamu Endo, Kazuki Takashima, Maakito Inoue, Kazuyuki Fujita, Kiyoshi Kiyokawa, Yoshifumi Kitamura, ModularHMD: A Reconfigurable Mobile Head-Mounted Display Enabling Ad-hoc Peripheral Interactions with the Real World, Proceedings of the 34rd Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology, pp.100-117, October 2021, https://doi.org/10.1145/3472749.3474738
- 川崎 祐太, 伊藤 雄一, 藤田 和之, 尾上 孝雄, アクティブ音響センシングにおける環境温度変化にロバストな物体情報識別手法の検討, 情報処理学会論文誌, Vol. 62, No. 10, pp. 1658-1668, 2021年10月, [link]
- 小川 郡平, 藤田 和之, 高嶋 和毅, 北村 喜文, VRにおける段差への擬似的な跳び乗り感覚提示手法の提案, 第26回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集, 2021年9月, [link]
- 星川 結海, 藤田 和之, 高嶋 和毅, 北村 喜文, VRにおける開扉時の視触覚を用いたリダイレクション手法の提案, 第26回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集, 2021年9月, [link]
- 色川 俊也, 中村 剛, 五味 遼太, 田中 雄大, 菅野 恭加, 新國 悦弘, 大河内 眞也, 北村 喜文, 新型コロナ感染症流行下での産業保健活動におけるVR・ARデバイスの活用, 日本産業衛生学会 東北地方会, S3-1, 2021年7月
- 永井 崇大, 藤田 和之, 高嶋 和毅, 北村 喜文, スマートフォンのみを用いた周囲環境への視線入力インタフェースの検討, ヒューマンインタフェース学会研究報告集, 2021年6月
- 角谷 星哉, 藤田 和之, 尾上 孝雄, 伊藤 雄一, ベビーベッド型デバイスを用いた乳児の啼泣認識手法の検討, ヒューマンインタフェース学会研究報告集, 2021年6月
- Isamu Endo, Kazuki Takashima, Maakito Inoue, Kazuyuki Fujita, Kiyoshi Kiyokawa, Yoshifumi Kitamura, A Reconfigurable Mobile Head-Mounted Display Supporting Real World Interactions, Extended Abstracts of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '21), May 2021, 10.1145/3411763.3451765
- Xiyue Wang, Kazuki Takashima, Tomoaki Adachi, Yoshifumi Kitamura, Can Playing with Toy Blocks Reflect Behavior Problems in Children?, Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '21), Article No.: 540, Pages 1–14, May 2021, 10.1145/3411764.3445119
- Linfeng Chen, Kazuki Takashima, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, PinpointFly: An Egocentric Position-control Drone Interface using Mobile AR, Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 150, pp.13 pages, May 2021, https://doi.org/10.1145/3411764.3445110
- Yuki Onishi, Kazuki Takashima, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, Self-actuated Stretchable Partitions for Dynamically Creating Secure Workplaces, Extended Abstracts of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '21), May 2021
- Kazuyuki Fujita, Aoi Suzuki, Kazuki Takashima, Kaori Ikematsu, Yoshifumi Kitamura, TiltChair: Manipulative Posture Guidance by Actively Inclining the Seat of an Office Chair, Proceedings of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '21), Article No. 228, pp. 1-14, May 2021, 10.1145/3411764.3445151
- Yuki Onishi, Kazuki Takashima, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, BouncyScreen: Physical Enhancement of Pseudo-Force Feedback, 2021 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR), pp.363-372, March 2021, 10.1109/VR50410.2021.00059
- 北村 喜文, CHI 2021のGeneral Chairを引き受けることになった経緯, 日本バーチャルリアリティ学会誌, 26,1, pp.10-14, 2021年3月, https://doi.org/10.18974/jvrsj.26.1_10
- Chiahuei Tseng, Miao Cheng, Hassan Matout, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, Satoshi Shioiri, I-Lien Ho, Asaf Bachrach, MA and Togetherness (Ittaikan) in the Narratives of Dancers and Spectators: Sharing an Uncertain Space, Japanese Psychological Research, March 2021, [link]
- 鈴木 蒼生, 藤田 和之, 高嶋 和毅, 池松 香, 北村 喜文, TiltChair:座面の前傾により姿勢誘導するオフィスチェア, インタラクション2021論文集, pp.134-139, 2021年3月, [link]
- 遠藤 勇, 高嶋 和毅, 井上 理哲人, 清川 清, 藤田 和之, 北村 喜文, 周辺とのアドホックなインタラクションを実現する再構成可能なVR HMD, インタラクション2021論文集, 271-273, 2021年3月, [link]
- 藤田 和之, 黄 梦婷, 高嶋 和毅, 土田 太一, 真鍋 宏幸, 北村 喜文, ShearSheet: 静電容量タッチパネルに装着可能な透明シートを用いた剪断入力インタフェース, 情報処理学会論文誌, Vol. 62, No. 2, pp. 641-653, 2021年2月, [link]
2020
- Saya Suzunaga, Yuichi Itoh, Kazuyuki Fujita, Ryo Shirai, Takao Onoye, CoiLED Display: Make Everything Displayable, SIGGRAPH Asia 2020 Emerging Technologies, pp. 1-2, December 2020, [link]
- 伊藤 雄一, 石原 好貴, 白井 僚, 藤田 和之, 高嶋 和毅, 尾上 孝雄, StickyTouch:局所的粘着性を制御可能なタッチディスプレイ, 日本バーチャルリアリティ学会論文誌, Vol. 25, No. 4, pp. 384-393, 2020年12月, 10.18974/tvrsj.25.4_384
- 藤田 和之, 高嶋 和毅, 伊藤 雄一, 北村 喜文, ペン入力環境におけるパン操作にズーム・チルトを連動させる地図ナビゲーション手法に関する調査, 電子情報通信学会論文誌, Vol. J103-D, No. 11, pp.817-828, 2020年11月
- Jiawei Huang, Ryo Sugawara, Kinfung Chu, Taku Komura, Yoshifumi Kitamura, Reconstruction of Dexterous 3D Motion Data from a Flexible Magnetic Sensor with Deep Learning and Structure-Aware Filtering, IEEE Transaction on Visualization and Computer Graphics, 28, pp.2400-2414, October 2020, 10.1109/TVCG.2020.3031632
- Yixian Yan, Kazuki Takashima, Anthony Tang, Takayuki Tanno, Kazuyuki Fujita, Yoshifumi Kitamura, ZoomWalls: Dynamic Walls that Simulate Haptic Infrastructure for Room-scale VR World, Proceedings of the 33rd Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology, pp.223–235, October 2020, 10.1145/3379337.3415859
- 西村 賢人, 伊藤 雄一, 藤原 健, 藤田 和之, 松井 裕子, 彦野 賢, 尾上 孝雄, SenseChairによる意見発散課題におけるコミュニケーションとうなずきの関係性に関する検討, 信学技報 HCS2020-32, 120, pp.65-70, 2020年8月
- 天間 遼太郎, 高嶋 和毅, 藤田 和之, 末田 航, 北村 喜文, 空間連動する2つのカメラ視点を用いたドローン操縦インタフェースの拡張, 情報処理学会論文誌, Vol. 61, No. 8, pp.1319 - 1332, 2020年8月, [link]
- 泉 健太, 鈴木 蒼生, 市川 将太郎, 高嶋 和毅, 藤田 和之, 北村 喜文, ラバーハンド錯覚を利用した身体への映像と触覚の 同時提示に関する検討, ヒューマンインタフェース学会研究報告集, 22, pp.37-42, 2020年5月
- Kazuyuki Fujita, Daigo Hayashi, Kotaro Hara, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, Techniques to Visualize Occluded Graph Elements for 2.5D Map Editing, CHI EA '20: Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, pp.1-9, April 2020, 10.1145/3334480.3382987
- Xiyue Wang, Kazuki Takashima, Tomoaki Adachi, Patrick Finn, Ehud Sharlin, Yoshifumi Kitamura, AssessBlocks: Exploring Toy Block Play Features for Assessing Stress in Young Children after Natural Disasters, Proceedings of the ACM on Interactive, Mobile, Wearable and Ubiquitous Technologies March 2020 Article No.: 30, 4, pp.30, March 2020, 10.1145/3381016
- 上田 将理, 伊藤 雄一, 藤田 和之, 尾上 孝雄, PlanT:植物を用いた積算情報可視化ディスプレイ, インタラクション2020論文集, pp.21-30, 2020年3月
- Yoshitaka Ishihara, Yuichi Itoh, Ryo Shirai, Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Takao Onoye, StickyTouch: A Tactile Display with Changeable Adhesive Distribution, Proceedings of the 2020 IEEE Haptics Symposium, pp.842-847, March 2020
- 中原 和洋, 藤田 和之, 土田 太一, 高嶋 和毅, 北村 喜文, バーチャルな影による奥行き錯覚を用いた付箋紙の移動操作と類似度可視化インタフェース , インタラクション2020論文集, pp.848-851, 2020年3月
- 林 大悟, 藤田 和之, 原 航太郎, 高嶋 和毅, 北村 喜文, 地図グラフデータ内のトポロジー誤り発見・修正のためのインタラクション手法, インタラクション論文集, pp.639-641, 2020年3月
- 土田 太一, 藤田 和之, 中原 和洋, 山田 茂雄, 高嶋 和毅, 北村 喜文, 机上へのプロジェクションによる紙面テキストハイライト手法, インタラクション2020論文集, pp.909-911, 2020年3月, [link]
- 鄢 一先, 高嶋 和毅, Tang Anthony, 藤田 和之, 北村 喜文, 複数の自走壁型プロップを用いたルームスケールVRの空間インフラの遭遇型触覚提示, インタラクション2020論文集, pp.123-132, 2020年3月
2019
- Takuma Hagiwara, Kazuki Takashima, Morten Fjeld, Yoshifumi Kitamura, CamCutter: Impromptu Vision-Based Cross-Device Application Sharing, Interacting with Computers, iwz035, December 2019, https://doi.org/10.1093/iwcomp/iwz035
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- 市川 将太郎, 鈴木 蒼生, 遠藤 勇, 大坂 侑平, 邱 家輝, 土田 太一, 丹野 隆幸, 泉 健太, 蠢刺青, 第24回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集, 2C-8, 2019年9月
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- Yoshitaka Ishihara, Shori Ueda, Yuichi Itoh, Kazuyuki Fujita, PlanT: A Plant-based Ambient Display Visualizing Gradually Accumulated Information, CHI'19 Asian CHI Symposium: Emerging HCI Research Collection, May 2019
- Shotaro Ichikawa, Yuki Onishi, Yoshifumi Kitamura, Isamu Endo, Daigo Hayashi, Akiyuki Ebi, Aoi Suzuki, Anri Niwano, Be Bait!: A Unique Fishing Experience with Hammock-based Underwater Locomotion Method, Proceeding of IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces 2019 Research demonstration, March 2019
- Sabah Boustila, Hao Zheng, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, Exploring Scalable Workspace based on Virtual and Physical Movable Wall, Proceeding of IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces 2019 Poster, 02, March 2019
- Shunsuke Yoshida, Ryo Sugawara, Jiawei Huang, Yoshifumi Kitamura, Interacting with 3D Images on a Rear-projection Tabletop 3D Display Using Wireless Magnetic Markers and an Annular Coil Array, Proceeding of IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces 2019 Poster, March 2019
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- Sabah Boustila, Thomas Gu´egan, Kazuki Takashima, Yoshifumi Kitamura, Text Typing in VR using Smartphones Touchscreen and HMD, Proceeding of IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces 2019 Poster, March 2019
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